10 évesek lettünk!
Számos ügyfél, kiváló beszállító partnerek, szakmai reggelik és családi események, díjak és interjúk: az Invigor az alapítása óta eltelt mozgalmas évtized alatt a hazai informatikai piac egyik legnagyobb és legmegbízhatóbb szereplőjévé nőtte ki magát. Hogyan jutottunk el idáig? Makár Zénó kollégánk személyes visszatekintése következik.
2009 májusában az egyik kereskedő kollégámmal, Vadnai Tamással leültünk a Sun Microsystems Kapás utcai irodájában, hogy a jövőmről beszélgessünk. Alig két hónappal később, július 1-én az Invigor első dolgozójaként léptem be abba a Bécsi úti lakásba, amely akkoriban a cég otthonaként funkcionált. Alig volt időm elfoglalni az asztalomat, máris Dél-Afrikában találtam magam egy szakmai képzésen. Ahogy hazaértem, jött a még mélyebb víz: élesben kellett rendszertámogatást nyújtanom az ügyfeleknek, volt, hogy huszonnégy órás ügyeletben. Azóta háromról tizenöt fősre bővült a cég, és időközben egy jóval tágasabb és modernebb irodába költöztünk. Volt köztünk olyan, aki közben más vizekre evezett, mások pedig a cégen belül kerestek új kihívásokat, tovább erősítve ezzel a csapatot.
Én öt év után éreztem úgy, hogy elérkezett a váltás ideje. Kétgyermekes apukaként az éjszakai telefonokra nemigen vágytam már, új lehetőségekre viszont annál inkább. Ezért nemsokára az ügyfelek helyett a kereskedőinket kezdtem el támogatni, pre-sales mérnöki pozícióban. Mindkét munkakörnek bőven megvannak a maga szépségei. Támogató mérnökként a folyton visszatérő, rejtélyes eredetű hibák megfejtését élveztem a legjobban. A jelenlegi feladataim közül az ügyféligényekhez legjobban passzoló megoldások méretezése a legizgalmasabb számomra. Olyan megoldásokat kell kitalálnom, amelyek minden követelményt lefednek az előre látható növekményekkel számolva, ugyanakkor segítenek elkerülni a túlzott, felesleges kiadásokat.
Természetesen a rengeteg eredményt, amit magunk mögött tudhatunk, nem egyik napról a másikra értük el, hanem egy hosszú út során. És ezen az úton mindig támaszkodhattunk a szakmai partnereinkre: a kezdetektől elkísért minket az Oracle és a Hitachi, majd csatlakozott hozzánk a HPE, a Dell és a Pure Storage is. A működésünk alapfeltétele az ügyfeleink elégedettsége, amihez elengedhetetlen a háttérben dolgozó mérnöki gárda, az adminisztratív dolgozók, és persze az Invigor arcát adó sales csapat fáradhatatlan munkája. Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk az évek során, amiket mindig jó hallani, de legalább ilyen jóleső érzés, hogy ezeket a sikeres pillanatokat közösen élhetjük meg.
Tamásnak a kezdetektől fontos volt, hogy az Invigor ne csak egy munkahely legyen, hanem egy igazi közösség. A céges csapatépítő programok mellett az évek során rengeteg „alulról szerveződő” eseményt is rendeztünk. Ez részben nekem is köszönhető, na, meg a szabadtüzes gasztronómia iránti szenvedélyemnek: a második évtől kezdve minden évben főztem valamit a csapatnak. Aztán ott van a teki sörözés is, ahol a mérnöki csapat tagjai ülnek össze egy pohár ital mellett, hogy végre másról is beszélgessenek mint a munka. Még ha ez nem is mindig sikerül. A közösségépítés legfontosabb alappillére az Invigor családi nap, ahol minden évben közel húsz gyermek a vendégünk. Emellett persze évente részt veszünk többnapos csapatépítésen is, amik alatt mindig rengeteg élménnyel gazdagodunk.
Úgy gondolom, ezektől az élményektől váltunk igazi közösséggé az évek során. És ez a közösség az, ami az Invigor sikerének igazi titka – tíz éve, és reméljük, még sokszor tíz évig.